Логін
Пароль
 
Реєстрація
Забули пароль
Митці нашого часу
Митці минулого
Що нового?
Місце
Тема
04-02-2017       Ольга Мельниченко       Виставка українських художниць "Ефект Хрізаліди" підкорила Париж
Вісім жінок, українських художниць та дизайнерів, показали виставку “Ефект Хрізаліди”, яка завершилася в Українському культурному центрі. Тема під цією назвою була дуже гострою - зміна соціальних ролей чоловіків і жінок, яка вважається сьогодні загальносвітовим соціальним феноменом. Адже життя сучасної жінки, до якої зараз надто багато вимог, є справді непростим. Настільки, що часом вона наче перестає бути жінкою, втрачаючи свою природну сутність. Однак куратори проекту Оксана Шевченко і Анастасія Білецька підійшли до цієї проблеми з іншого боку. За допомогою оригінальних об'єктів, створених спеціально для виставки, був наочно продемонстрваний непорушний закон - ніякі обставини не можуть змінити жіночу природу і вбити потребу краси, навіть сама жінка.

Отже, у головному залі Українського культурного центру в Парижі жіноча енергія, накопичена поколіннями, вийшла назовні. І проявилася за допомогою прекрасних арт-об’єктів, створених у різних творчих техніках - від старовинного ремесла витинанки і «бабусиного» в'язання, до фото-арту, дизайнерських об'єктів, ультрасучасного фешн і відеоінсталяцій. Символом проекту послугувала лялечка метелика золотистого кольору, яка називається “хрізаліда”.

Тож, в Парижі на авеню де Мессін, 22, до речі, колись цей будинок належав Алену Делону, в якому актор жив із зіркою екрану Ромі Шнайдер, відбувся фурор українського сучасного мистецтва. І вісім лялечек-хрізалід перетворилися на метеликів та розправили прекрасні крила.

Здавалося б, чим можна вразити досвідчену паризьку публіку? Але нашим художницям це вдалося.

П`ять кілометрів ниток знадобилося дизайнеру Олені Шабалтас для створення величезної в'язаної інсталяції (її твори можна побачити також на січневій сесії паризького Maison & Objet цього року). Для Дарини Алєшкіної джерелом натхнення став папір, з якого вона зробила гігантські паперові мережива в старовинній українській техніці «витинанка». До речі, саме вони викликали найбільну увагу та подив відвідувачів, адже є для французів досить екзотичним мистецтвом, яке, утім, виглядало дуже сучасно. Дизайнерські предмети із «задзеркалля» на межі дизайну і арту з дерева і скла - надихнули Інну Педан, а дивовижний макросвіт, перетворився в маленькі трагедії в творах Дарини Балової. «Райський» живопис і «Квіти на Марсі» з'явилися в Парижі від відомої графічної дизайнерки та художниці Ольги Селищевої, яка, доречі, відома серією креативної реклами для Київського зоопарку. «Складки пам'яті» стали фешн-об'єктом у вигляді спідниці Лізи Волосовської. Ател’є KOZAKIVSKI представило сукню, яка ніколи не вийде з моди, адже вона красива... Вся єкспозиція жила та вражала, завдяки “живим картинам”, створеним київською студією сферичних фільмів ATMASFERA 360.

- Я вважаю, що для українського культурного центру - чудового майданчику, яким володіє Україна в Парижі, дуже важливо демонструвати українську культуру саме в такому сучасному форматі, адже саме мова мистецтва краще зрозуміла для французів та прекрасно ними сприймається. Спостерігаючи за французами, які відвідували цю виставку, одразу відчуваєш, що відбувається той “клік” одразу, навіть не треба нічого пояснювти та розтлумачувати. Безумовно, я хотів би, щоб таких виставок було більше, щоб культурний процесс тут не переривався, та у будь-якої людини була можливість прийти і подивитися на українскье мистецтво. Хотів би, щоб паузи між проектами були найменші, щоб культурний центр перетворився на культурно-мистецький осередок, в якому постійно триває життя. Але це неможливо зробити наразі без підтримки меценатів, адже фінансування держави не покриває потреб. Сьогодні приватні ініціативи могли б вирішити багато завдань для втілення культурної політики, - сказав посол України у Франції Олег Шамшур.
До речі, проект "Ефект Хризаліди" реалізований завдяки підтримці французької компанії «Маїnо», яка займатиметься просуванням українського дизайну у Франції. Це унікальний випадок закоханості в Україну, її культуру і мистецтво парижанина в третьому поколінні Олександра Старинського, який не тільки відмінно вивчив українську мову, але і глибоко знає літературу і є палким патріотом нашої країни. На його думкою, дизайнерські та мистецькі речі, створені українцями, справді вирізняються особливою “душевністю”, креативністю, при цьому їхня якість може конкурувати на європейському рівні. Лишилося сподіватися, що цей успіх у Парижі відкриє великі перспективи для наших митців.

Оксана Шевченко

Джерело: http://cultua.media/ukransk-hudozhnic-pdkorili-parizh
 
Всі мистецькі новини   Що нового?

Пошук на сайті

Що маємо