Логін
Пароль
 
Реєстрація
Забули пароль
Митці нашого часу
Митці минулого
Що нового?
Місце
Тема
26-10-2012       Саландяк Я Анонім       МАЛЕВИЧА КВАДРАТИ (логіка кольорових композицій)

   Кольорові проблеми на мистецьких теренах вирішує супрематизм  (suprem) – напрям у малярстві, що основується на домінуванні кольору над іншими властивостями в живописі… Але розширмо рамки від мистецьких  до реальних  розмірів світу безконечного простором, рухом та проявами, де живопис - мізерний фрагмент тієї реальності.  Якщо Казимир Малевич малював свій чорний квадрат (за однією з версій), як ікону, а півсвіту впродовж  майже століття молилось на неї… а він,  як на мене,  просто передбачав-програмував  кінець того ж супрематизму-мистецтва-світу, а заодно, напевно, прагнув панування над світом атеїзму – бісів*…  і чорного квадрата як ікони… Але  досить злої  іронії.  Матеріальний колір фарби тут ні до чого… і  оскільки стереотипність  чорного квадрата сьогодні  очевидна   навіщо видумувати щось нове. Для справді  матеріальної  суті світу байдужий колір заданої геометричної форми (квадрата-кола-трикутника…) - синій, червоний, жовтий, чорний чи білий. Стає актуальним питання тла,  розміру та сюжету… а загалом, рухаючи ситуацію до стану абсурду, –  й самої  квадратури  квадрата - геометричної  форми як певної варіантної умовності  тих реальних обрисів обєкта, що початково мав невизначену (абсурдну) форму...вже  потім свідомість , слідуючи власній логіці, витворила сьогоднішню геометрію, виокремивши  коло, трикутник, квадрат  (кулю, піраміду, куб…) Так само і кольори – сніг, трава ,небо, ніч, сонце…

    Як правило, кольорові персонажі (квадрати) малюються на білому тлі, або на чорному, або на тлі будь - якого іншого кольору… Постає питання  композиції… І от уже на перший план виходить  сама  логіка, а це автоматично розширює рамки мистецтва до… звичайно ж до безконечності: вдень чорний квадрат на білому тлі і кольорові квадрати; вночі – білий на чорному і кольорові квадрати… Тут вигідно вирізняється  присутність кольорових квадратів як на чорному, так і на білому тлі… Якщо ж брати  інший колір, то  він звужує рамки тла і кардинально зменшує  розміри  обрисів образу. Якщо день (білий), то на увесь світ, якщо ніч (чорна), то на половину земної кулі, а якщо червоне -  то лише губи -троянда… тому  на червонім тлі (губ-троянди…) кольрові «квадрати» за розмірами логічно близькі до розмірів людини… Синє (голубе) тло  збільшується до розмірів неба. Жовте, хоч візуально (як персонаж), є колом незначних розмірів на синьому тлі неба, але віддавна усвідомлюється, як щось безконечно проникаюче, то ж  присутнє на всьому просторі матеріального світу (образ сонця). Таким чином жовтий, як тло, -  це щось значно «розмірніше» всіх вище згадуваних розмірів…

 Пізніші трансфомації людською свідомістю (наукові дослідження) навколиньої реальності  дають для «кольорових роздумів» нові логічні образи: «чорні діри космосу», як очевидний зразок того «що не існує»**, і теорію світло-кольору … але в кольоровому спектрі,  яку подає ця теорія, відсутні біла та чорна барви (а в просторі фотошопу  веселка з чорною та білою барвою реально існує), і начебто парадокс – тюбик чорної та білої фарби такі ж матерільні, як всі інші… і начебто пародоксальність ахроматичності, тобто безбарвність сірої (білої-чорної) барви тла, що «  то темніє, то  світліє,  аж зникає в чорному  або  білому.»… *** Отже, якщо сіре (чорне-біле) виокремити з кольорового ряду, то воно  постає:  реально, як  прозорість чорного тла (ранковий посвіт віконного квадрата)  і  метафізично -  як ідея насичення «чорної діри» світлим матеріальним змістом… тобто як певне примирення цих антагоністичних носіїв змісту та подальший оптимізм загальної картини світобудови!

Ось така спрощена схема цього фрагменту роздумів.

 

* Федір Достоєвський - роман  БІСИ

** Мертвим може бути тільки те, що не існує і ніколи не існувало, або, можливо, речовина без найменших ознак світла, як наприклад чорні діри.” - Ольга Будзан - ЗАМКНЕНЕ КОЛО АБО ПОРЯДОК У СОНЯЧНІЙ СИСТЕМІ.  Поетичні Майстерні - http://maysterni.com/publication.php?id=82840

*** дивись Нова логіка кольорових композицій.

2012

 

 

 
Всі мистецькі новини   Що нового?

Пошук на сайті

Що маємо