Іноді невелика брехня звучатиме набагато краще за правду.
На співбесіді можна і прибрехати / колаж УНІАН, фото ua.depositphotos.com
Перед проходженням співбесіди можна прочитати безліч порад про те, як треба робити і як не треба. Здебільшого людям завжди рекомендують бути максимально чесними – не брехати в резюме, не перебільшувати кваліфікацію і не спотворювати свої очікування від посади.
Зазвичай це пов’язано з тим, що ніхто не хоче опинитися на роботі, з якою не справляється через прикрашені дані в резюме. Однак експерт із працевлаштування та засновник сайту PracticeAptitudeTests.com Гай Торнтон в інтерв’ю Daily Mail заявив, що в умовах складного ринку праці іноді доводиться трохи прикрашати правду.
Насправді, за його словами, невелика “біла брехня” може навіть допомогти отримати роботу мрії.
Відео дня
Про що можна збрехати на співбесіді
Насамперед Торнтон сказав, що допустимо прикрашати правду про перерви в трудовій діяльності. “Існує безліч причин, з яких у людини можуть бути прогалини в резюме. Це може бути подорож, кар’єрна перерва або особисті обставини – такі проміжки є цілком нормальними, і вони стають дедалі поширенішими завдяки таким явищам, як мікро-пенсія”, – зазначив він.
Хоча такі перерви мають бути нормою, деякі роботодавці досі дивляться на них негативно. Вони можуть подумати, що ви не налаштовані на серйозну роботу, що ваші навички застаріли або навіть що вас звільнили з попереднього місця.
“Але це не означає, що ви не можете представити такі перерви в позитивному ключі – у резюме або на співбесіді. Замість того щоб акцентувати увагу на тому, чого ви не робили, підкресліть, чим ви займалися в цей час”, – додав експерт.
Це може бути фріланс, професійні курси, волонтерство або подорожі – все це говорить роботодавцю, що ви ініціативні та прагнете особистісного зростання. Головне – пов’язати цей досвід із вакансією, на яку ви претендуєте, і показати, як ви розвинули корисні навички, стали більш цілеспрямованими, адаптивними та мотивованими.
Як говорити про свої слабкості
Також Торнтон радить не бути гранично відвертим, коли мова заходить про ваші недоліки. Запитання “Які у вас слабкі сторони?” – класика співбесід. І хоча комусь може захотітися чесно розповісти, що він ледачий або прокрастинує, Торнтон вважає, що тут варто трохи “прикрасити” себе.
“Роботодавець не чекає від вас списку всіх недоліків. Йому важливо зрозуміти, що ви усвідомлюєте свої слабкі місця і працюєте над ними”, – заявив експерт. Тут він рекомендує метод 10:90 – 10% часу ви описуєте сам недолік, і 90% – як ви його долаєте. При цьому краще обирати таку слабкість, яка реальна, але не є критичною для даної посади.
Наприклад, якщо ви хочете сказати, що у вас проблеми з термінами, не зупиняйтеся на цьому. Скажіть, що ви, можливо, берете на себе занадто багато завдань одночасно, але вчіться правильно розставляти пріоритети.
Чесність у кар’єрних цілях – теж не завжди доречна
Торнтон також зазначив, що іноді варто прикрасити правду про свої кар’єрні цілі – особливо якщо вони не збігаються з цілями компанії.
“Якщо ви розглядаєте вакансію як тимчасове рішення або спосіб фінансувати інші плани – це нормально. Але це не те, що варто говорити роботодавцю на співбесіді”, – розповів Торнтон.
Роботодавці хочуть бачити співробітників, готових вкладатися в довгострокову перспективу. Якщо ви чесно зізнаєтеся, що це тимчасова робота для вас, роботодавець скоріше вибере іншого, хто виглядає більш “зосередженим”.
Інші цікаві новини про співбесіди
Раніше УНІАН повідомляв, що в мережі обговорюють дивний “тест на сіль” на співбесідах. Його використовує керівник Військово-повітряних сил Сполучених Штатів Америки.
Коли на одну посаду подаються два ідеальних кандидати, він запрошує їх на вечерю і спостерігає за тим, як вони куштують страви. За його словами, простий тест допомагає йому визначити, наскільки ці люди імпульсивні.
Крім того, один працівник розповів, як пройти хитру перевірку зі склянкою води на співбесіді.